Blommor

Du har inte hört av dig sen jag skrev det där igår, fast jag tror inte du läste det.
Det är lite skönt.

Idag har jag bara promenerad runt i området och njutit av vinterluften. Egentligen är det inte så att bara för att det blir 1 December strömmar all vinterluft ut från något hål i berget och ner bland gator och torg till människor som säger "oj här kommer den!".

Men i min värld är det så. Så idag har jag julpyntat och andats vinterluft och sedan drack jag glögg med min katt på mina fötter i säkert två timmar.

Jag ringde en vän också, som kom hit och vi satt på min balkong och han rökte och vi pratade om växter. Det är synd att det blivit sådär tantigt med att vara intresserad av blommor. Att trädgårdsprogrammen på tv tillägnas målgruppen medelålders kvinnor.

Jag är man. Jag är en ung man och jag vill seriöst ha en palm och lite pelargoner och sån där inomhusmurgröna och kattgräs till min katt. Och julblommor såklart. Såna där julstjärnor och de där andra små julblommorna som luktar så starkt. Jag fick inte ha såna när jag var liten för min mamma gillade inte när det luktade starkt.
Gröna växter i en lägenhet. Det är något drömskt över det. Hemtrevligt. Får se vad Liam säger.

Nu ska jag laga lite mat, jag känner mig som kvinnan i det här hushållet! Lagar mat, fixar blommor och sköter katten. Inte okej. Inte jämställt. Se detta som en HINT.


Kommentarer
Postat av: Liam

vet att jag sa det här till dig nyss, men ändå. pynta hur du vill. och laga mat. du vet att jag inte kan det. föredrar du bränt framför att laga själv? nej, just det. just det.



vad säger du om att göra om det vi gjorde i fredags? tyckte att färgen blev riktigt nice, men jag skulle vilja prova rött och blått den här gången istället. tror det skulle ge riktigt cool kontrast.

2009-12-01 @ 19:15:10
URL: http://lostcitylimits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0